دکتر حسن فیروزی 4 جراحی زیبایی بینی 4 جراحی بینی در ورزشکاران
[wtr-time]

جراحی بینی در ورزشکاران

جراحی بینی در ورزشکاران

مقدمه

یکی از مهم ترین سوالاتی که در حوزه جراحی بینی پرسیده می شود این است که جراحی بینی در ورزشکاران چگونه است؟.واقعیتی که وجود دارد این است که جراحی بینی در ورزشکاران دارای حساسیت های ویژه ای است که قدری روند جراحی و روند بهبودی را بعد از جراحی بینی پیچیده می سازد.

اما نکته ای که در این بین وجود دارد این است که جراحی بینی در صورتی که از سوی بهترین و معتبر ترین جراح بینی انجام شود قطعا روند جراحی و نتایج جراحی به نحو بهتری انجام خواهد پذیرفت.

در ادامه دکتر حسن فیروزی جراح بینی در تهران در خصوص نحوه و شرایط جراحی بینی در ورزشکاران نکاتی را بیان خواهند کرد.

جراحی بینی در ورزشکاران

در نوشتاری که در پیش رو دارید مهم ترین و محوری ترین مبحثی که مطرح خواهیم کرد از این قرار است که جراحی بینی در ورزشکاران چرا انجام می شود و چه مراقبت هایی بعد از جراحی بینی باید انجام شود تا روند بهبودی سریعتر شود.

جراحی بینی در ورزشکاران

بسیاری از ورزشکاران به دلیل ورزش های خاصی که انجام می دهند ممکن است که به دلایلی در ناحیه بینی دچار شکستگی هایی شوند. برای مثال کسانی که بوکس کار می کنند یا کشتی می گیرند در شرایط خاصی ممکن است که با مشکلاتی روبرو شوند.

اما اینان برای این که نمای ظاهری بینی شان بهبود پیدا کند برای جراحی بینی اقدام می کنند.

نکاتی ضروری در زمینه جراحی بینی در وزشکاران

  • واقعیت این است که جراحی بینی برای ورزشکاران روند مشابهی با جراحی بینی برای دیگران را طی می کند. اما تفاوتی که در این بین وجود دارد این است که در مواردی که ورزشکاران شکستگی های جدی را در ناحیه بینی تجربه کرده باشند باید ابتدائا اقداماتی جهت بهبود وضعیت استخوان بینی انجام شود و در نهایت فرم دهی به بینی انجام شود.
  • از مهم ترین نکات دیگر این است برخی از ورزش ها به گونه ای است که اگر ورزشکاران تحت جراحی قرار گیرند ادامه فعالیت ورزشی در آن شاخه های ورزشی می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. برای مثال کسانی که ورزش های گروهی انجام می دهند در صورتی که این ورزش ها را ادامه دهند می تواند آسیب هایی به ناحیه بینی وارد سازد. مثلا ورزش هایی مثل بسکتبال، فوتبالف والیبال یا بوکس که احتمال ضربه همچنان وجود دارد.
  • در مواردی که ورزشکاران باید به انجام فعالیت های ورزشی ادامه دهند باید مراقبت های زیادی را در جریان مسابقات داشته باشند و در صورتی که امکان دارد انجام این ورزش ها را کنار بگذارند یا اینکه بعد از اینکه در این شاخه های ورزشی بازنشسته شدند برای جراحی بینی اقدام کنند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی ورزشکاران

  • اولین و مهم ترین مراقبت بعد از انجام جراحی بینی این است که ورزشکاران باید تا مدت زمان طولانی ورزش های حرفه ای و سنگین را کنار بگذارند. در واقع انجام فعالیت های ورزشی و سنگین در صورتی که پیش از شش ماه انجام شود موجب بروز مشکلاتی جدی در ناحیه بینی می شود. مثل خونریزی و طولانی شدن مدت زمان روند بهبودی.
  • بسیاری از مراقبت های بعد از جراحی بینی عمومی است و هم ورزشکاران و هم غیر ورزشکاران باید این نکات را رعایت کنند.

جراحی بینی در ورزشکاران

برای مثال باید بعد از اینکه جراحی انجام شد از انواع کمپرس های اب سرد و گرم استفاده کنند تا روند بهبودی به بهترین شکل ممکن ادامه داشته باشد. استفاده از کمپرس ها این امکان را فراهم می کند که کبودی، تورم و التهاباتی که بعد از جراحی ایجاد شده است در مدت زمان کوتاهی از بین برود.

  • از جمله مراقبت های دیگری که برای کاهش خونریزی باید انجام شود این است که در صورتی که می خواهید بخوابید  و استراحت کنید از دو متکا استفاده کنید تا سر شما از سطح بدن شما بالاتر قرار گیرد. این مساله این امکان را فراهم می کند که خونریزی از ناحیه بینی کاهش داشته باشد.
  • دوماه بعد از جراحی انجام ورزش هایی که ساده است و فشار زیادی به ناحیه بینی شما وارد نمی کند بلامانع است.
اگر برنامه ای برای جراحی زیبایی بینی دارید، شما به یک جراح دارای بهترین و بیشترین میزان تجربه و مهارت نیاز دارید تا این جراحی زیبایی را انجام دهید. دکتر حسن فیروزی جراح بینی در تهران  در خصوص شرایط جراحی بینی در ورزشکاران می توانند شما عزیزان را از طریق راه های ارتباطی زیر راهنمایی نمایند.  شماره های تماس مطب ۰۲۱-۸۸۸۸۶۲۱۸ و ۸۸۶۷۵۵۴۰ می باشد. همچنن می توانید در اینستاگرام نمونه کار ها را مشاهده نمایید. 

نتیجه گیری

از مهم ترین توصیه هایی که در پایان خواهیم داشت این است که حتما برای انجام جراحی بینی از پزشکانی کمک بگیرید که تجربه و مهارت کاری زیادی دارند و می توانند در این زمینه بهترین برنامه جراحی را طراحی کنند.

بهترین جراح بینی در ولیعصر می تواند تمامی نکاتی که در جریان جراحی باید رعایت شود را به دقت و با ظرافت انجام دهد. این مساله کاملا در موفقیت نتیجه درمان اثر بخش خواهد بود.

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 Comments
Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *