دکتر حسن فیروزی 4 جراحی زیبایی پلک 4 مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک
[wtr-time]

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک

داشتن شکم و پهلو با پوشیدن لباس گشاد تا حدودی برطرف می شود و می تواند میزان زیادی از حجم چربی را پوشش دهد. همچنین در صورتی که موها سفید شوند، با استفاده از رنگ مو می توان آن ها را ظرف چند دقیقه تغییر رنگ داد. اما پنهان کردن علائم پیری در برخی از بخش ها سخت تر می باشد. به طور مثال به چشم ها نگاه کنید. گذشت زمان، قرار گیری زیر نور آفتاب و سبک زندگی باعث شل شدن و افتادن پوست در اطراف چشم و پلک ها می شود.

دکتر حسن فیروزی جراح بینی در تهران در خصوص مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک در ادامه صحبت خواهند کرد.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک

نحوه جراحی زیبایی پلک

این روش به عنوان یک روش آسان و عمل سرپایی است که شامل برش بافت های اضافی از جمله پوست ، ماهیچه و چربی از اطراف پلک هاست. این جراحی توسط جراح و متخصص گوش و حلق و بینی قابل انجام است. دکتر حسن فیروزی دارای فلوشیپ جراحی صورت از دانشگاه هاروارد آمریکا می تواند در این خصوص خدمات ارائه دهد.

بلفاروپلاستی از محبوب ترین روش های جراحی زیبایی صورت است که جزو  جراحی برتر و پر طرفدار در بین زنان و مردان به شمار می رود.

هدف از جراحی زیبایی پلک چیست؟

جراحی پلک را می توان با هدف زیبایی انجام داد. در غیر این صورت در برخی از افراد به منظور بهبود بینایی انجام می شود.

اگر پلک بالایی دارای پوست اضافی باشد، می تواند تا حدی پایین آید که دید را محدود نماید و اختلال ایجاد کند.

زمانی که زیر چشم پوست و چربی اضافی جمع شود، جراح، جراحی پلک پایین انجام می دهد و چربی و گاهی پوست اضافی را بر می دارد و باعث یک دست شدن زیر چشم می شود.

علت افتادگی و پف کردن پلک ها چیست؟

دکتر حسن فیروزی در خصوص این عارضه این گونه بیان می کند که هر چه سن افزایش پیدا کند، چربی ها در زیر و بالای چشم افزایش پیدا می کند و پوست حالت الاستیک خود را از دست می دهد و سبب می شود که پلک افتاده و یا پف کرده به نظر برسد.

کاندید جراحی زیبایی پلک چه افرادی هستند؟

قبل از جراحی زیبایی پلک باید تمامی تاریخچه پزشکی شما توسط بهترین جراح زیبایی پلک بررسی شود. همچنین معاینه دقیق چشم و پلک باید صورت گیرد تا پزشک مطمئن شود که این روش جراحی برای شما مناسب است.

یکی از مواردی که در زمان جراحی زیبایی پلک ارزیابی خواهد شد، میزان توانایی اشک چشم است. زیرا از جمله عارضه های رایج بعد از بلفاروپلاستی، خشکی چشم است.

افرادی که دارای خشکی شدید چشم هستند و روزانه بارها از قطرات اشکی استفاده می کنند، ممکن است بعد از این جراحی بدتر شوند.

مراقبت های بعد از جراحی پلک

با این حال جراحی زیبایی پلک عوارض جدی ندارد و بسیار نادر است. اما برخی از بیماران نیاز به مراقبت های قبل و بعد از جراحی زیبایی پلک دارند که سبب می شود تا از این عوارض بدور باشند:

  • دوری از افراد سیگاری و نکشیدن آن سبب می شود تا از بروز عوارض جانبی پیشگیری شود.
  • همچنین استفاده از داروهای رقیق کننده خون، مانند آسپرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) ، مانند ایبوپروفن (Advil ، Motrin IB) و ناپروکسن سدیم (Aleve)؛ یا مکمل های گیاهی می تواند باعث خونریزی بعد از جراحی شود.
  • در خصوص مصرف هر گونه دارو بهتر است به طور موقت قبل و بعد از جراحی مصرف این دارو ها متوقف شود. البته قطع مصرف دارو ها با توجه به تجویز پزشک متخصص باید انجام شود.
  • برای انجام جراحی بلفاروپلاستی، نیاز به بیهوشی عمومی نیست و با بیحسی می توان این جراحی را انجام داد. در این روش دارو های بیحس کننده در اطراف ناحیه چشم زده می شود.
  • در صورتی که بیمار نیاز به جراحی های همزمان با جراحی پلک مانند لیفت صورت و یا جراحی بینی باشد، بیهوشی عمومی استفاده می شود.
  • در برخی از افراد جراحی زیبایی پلک همزمان با سایر روش های جراحی پلک مانند جراحی افتادگی پلک انجام می شود.
  • جراحی افتادگی پلک در افرادی که عضله لواتور که یکی از ماهیچه های بالا نگه دارنده پلک است، دچار ضعف شده و باعث افتادگی پلک شده، انجام می شود و بعد از این جراحی ترمیم پتوز یا همان افتادگی پلک انجام می شود و افتادگی درمان می شود.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک

  • بعد از جراحی زیبایی پلک، ناحیه اطراف پلک و چشم متورم و کبود می شود و که در خانه ماندن و استراحت کردن می تواند به سرعت بهبود آن کمک کند. فقط در زمان استراحت باید سر خود را بالا تر از بدن نگه داشته و در حالت نیمه نشسته بخوابید.
  • به منظور کاهش تورم بعد از جراحی، توصیه می شود تا از کمپرس سرد استفاده شود. این اقدام در کاهش کبودی نیز کمک می کند.
  • دکتر حسن فیروزی در خصوص میزان ماندگاری تورم و کبودی این گونه بیان می کند که ممکن است کبودی حدود دو هفته زمان نیاز داشته باشد تا از بین برود. بعد از چند هفته تورم ناحیه جراحی شده برطرف می شود.
  • به مدت دو هفته از جراحی باید استراحت کنید، بدون آن که فعالیت های شدید بدنی انجام دهید.
  • همچنین از بلند کردن اجسان سنگین، خم شدن و یا فشار آوردن باید خودداری کرد زیرا باعث باز شدن و متورم شدن زخم ها می شود.
  • برش ها را به مدت 6 ماه از نور آفتاب دور نگه دارید. در صورتی که باید به محیط های باز و زیر نور آفتاب بروید، حتما از کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید.
  • بعد از گذشت 2 الی 3 هفته از جراحی و بهبود جای زخم ها می توانید از ضد آفتاب استفاده کنید.
بلفاروپلاستی از محبوب ترین روش های جراحی زیبایی صورت است که جزو  جراحی برتر و پر طرفدار در بین زنان و مردان به شمار می رود. دکتر حسن فیروزی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی دارای فلوشیپ جراحی صورت از دانشگاه هاروارد آمریکا،  در خصوصمراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک می توانند شما عزیزان را از طریق راه های ارتباطی زیر راهنمایی نمایند.  شماره های تماس مطب ۰۲۱-۸۸۸۸۶۲۱۸ و ۸۸۶۷۵۵۴۰ می باشد. همچنن می توانید در اینستاگرامنمونه کار ها را مشاهده نمایید. 

مدت زمان ماندگاری نتیجه جراحی چقدر می باشد؟

اکثر افرادی که این جراحی را انجام می دهد، در دهه ها 60 الی 80 زندگی هستند و نیازی به جراحی مجدد پلک ندارند ولی افرادی که در جوانی این جراحی را انجام داده اند، ممکن است با افزایش سن نیاز به انجام مجدد جراحی پلک داشته باشند.

زیرا با گذشت زمان، بافت پوست کشیده می شود و 10 الی 15 سال بعد از جراحی نیاز به ترمیم پلک ها باشد. البته هر فردی شرایط و زمان انجام جراحی منحصر به فرد خود را  دارد.

https://www.aarp.org/health/conditions-treatments/info-2019/blepharoplasty.html

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 Comments
Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *