دکتر حسن فیروزی 4 جراحی زیبایی بینی 4 نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل 
[wtr-time]

نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل 

نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل 

بسیاری از افراد بعد از جراحی بینی به دلیل مشغله هایی که دارند نمی توانند به طور مرتب به جراح بینی مراجعه کرده و چسب بینی خود را تعویض نمایند. دکتر حسن فیروزی در خصوص اهمیت نحوه صحیح چسب زدن به بینی در ادامه توضیح خواهند داد.

مقدمه

یکی از مهمترین مراقبت هایی که باید بعد از جراحی بینی در نظر داشت و انجام داد، چسب زدن به بینی است. این کار باید با دقت و وسواس انجام شود. زیرا در نتیجه جراحی بینی بسیار تاثیر گذار است.

این کار باید به مدتی طولانی تکرار و انجام شود. در ادامه این مراقبت بسیار مهم بعد از جراحی بینی و نحوه صحیح چسب زدن به بینی بیشتر توضیح خواهیم داد.

نحوه-صحیح-چسب-زدن-به-بینی

جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی که از شایع ترین جراحی های زیبایی صورت محسوب می شود، با دو هدف زیبایی و درمانی انجام می شود و برای افرادی که به بیماری های شایع بینی مانند پولیپ بینی و انحراف بینی مبتلا شده اند کمک می کند تا تنفس راحتی داشته باشند. همچنین در صورت نیاز به تغییر در ساختار و ظاهر بینی، جراحی زیبایی بینی انجام می شود.

در هر یک از انواع جراحی بینی (جراحی بینی استخوانی، جراحی بینی گوشتی، جراحی بینی طبیعی و …) تغییرات با توجه به نیاز افراد انجام می شود و نتیجه جراحی منحصر به فرد خواهد بود.

بهترین جراح بینی در تهران همیشه بهترین اقدام را بر روی بینی انجام می دهد تا نتیجه رضایت بخشی را برای فرد به دست آورد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی

همانطور که بیان شد، مراقبت های بعد از جراحی بینی از مهمترین اصول جراحی بینی به شمار می رود که بهترین جراح بینی حتما بعد از عمل آن را بیان خواهد کرد. در ادامه برخی از مراقبت های مهمی که باید توسط بیمار بعد از جراحی انجام شود بیان شده است.

مراقبت های مهمی که باید از ساعت اول بعد از عمل بینی تا حدود 14 روز بعد از عمل باید رعایت شود عبارتند از :

  • استفاده از کمپرس سرد یا نخود یخ زده و قرار دادن روی بافت های اطراف بینی به منظور کاهش تورم و کبودی بعد از عمل
  • استفاده از دو یا چند بالش به منظور استراحت و خوابیدن و قرارگیری سر بالا تر از بدن که به کاهش تورم کمک می کند
  • مصرف دارو های تجویزی طبق دستورالعمل جراح بینی
  • چسب زدن به بینی

نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل چگونه است؟

بسیاری از بیماران بعد از جراحی بینی از دکتر حسن فیروزی در خصوص نحوه صحیح چسب زدن به بینی و علت انجام این کار را می پرسند.

در ادامه با ما همراه باشید تا به هر دوی این سوالات پاسخ دهیم.

علت اصلی استفاده از چسب برای بینی این است که به کاهش تورم بینی کمک می کند. همچنین بینی را در وضعیتی ثابت نگه می دارد که سبب می شود تا بخیه هایی که در داخل و خارج بینی زده شده است، جوش خورده و فرم جدید بینی حفظ شود. به همین دلیل از چسب زدن به بینی نباید غافل شد .

آموزش-نحوه-صحیح-چسب-زدن-به-بینی

چه مدت زمانی باید به بینی چسب زده شود؟

از ساعت اول بعد از جراحی بینی باید چسب زدن به بینی را تا 6 ماه بعد از آن ادامه داد. این مدت زمان با توجه به نظر جراح بینی ممکن است کمی تغییر نماید.

با این حال باید این نکته را دانست که ممکن است استفاده بیش از حد از چسب و یا حساسیت به آن سبب بروز زخم و یا جوش بر روی پوست بینی شود که در صورت مشاهده این موارد بهتر است با مشورت جراح بینی، چسب به بینی زده نشود.

در روز ها و هفته های اول جراح بینی از بیمار می خواهد که به مطب مراجعه کرده و چسب را خود پزشک می زند ولی بعد از مدتی نحوه صحیح چسب زدن به بینی را آموزش می دهد تا خود فرد هر زمان که نیاز بود، چسب بینی را تعویض کند.

بسیاری از افراد بعد از جراحی بینی به دلیل مشغله هایی که دارند نمی توانند به طور مرتب به جراح بینی مراجعه کرده و چسب بینی خود را تعویض نمایند. دکتر حسن فیروزی در خصوص اهمیت نحوه صحیح چسب زدن به بینی در ادامه توضیح خواهند داد. دکتر حسن فیروزی جراح بینی در تهران  در خصوص نحوه صحیح چسب زدن به بینی می توانند شما عزیزان را از طریق راه های ارتباطی زیر راهنمایی نمایند.  شماره های تماس مطب ۰۲۱-۸۸۸۸۶۲۱۸ و ۸۸۶۷۵۵۴۰ می باشد. همچنن می توانید در اینستاگرام نمونه کار ها را مشاهده نمایید. 

نحوه صحیح چسب زدن به بینی

برای چسب زدن به بینی باید در اولین قدم تمامی بخش های خارجی بینی و گونه را از آلودگی پاک کرد. به همین دلیل توصیه می شود تا با آب ولرم شستشو را انجام داده و تا از بین رفتن رطوبت پوست منتظر بمانید.

بعد از آن که پوست به طور کامل خشک شد، یک تکه چسب را به شکل U زیر پل بینی قرار دهید. این چسب صرفا به منظور حفظ ساختار بینی بوده و نباید باعث بروز مشکلات تنفسی شده و یا بیش از حد ممکن کشیده شود.

  • سپس چند چسب را به صورت افقی بر روی بینی می زنید تا عرض بینی را به طور کامل بپوشاند.
  • سپس به آرامی و بدون ایجاد کمترین فشاری بر روی چسب ها مالش داده شود تا به طور کامل در جای خود باشند.
  • برای تعویض چسب بینی بهتر است آن را خیس نمایید تا به پوست آسیب وارد نکند.

نتیجه گیری

افراد بعد از جراحی بینی ممکن است به دلایلی چسب زدن بینی را مهم نمی دانند و یا به تعویق می اندازند و تصورشان بر این است که چسب تاثیری بر نتیجه جراحی بینی ندارد. اما دکتر حسن فیروزی جراح بینی در تهران، به همه بیماران خود توصیه می کنند که چسب زدن به بینی را جدی بگیرند تا به نتیجه مطلوب خود برسند.

برچسب ها:
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 Comments
Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *